Frakt och hantering

Leveranser i Sverige

Vi har en fast frakt- och hanteringskostnad  inom Sverige på 29 kronor oavsett antalet beställda produkter.
Vid ett köp på över 500 kronor är det fraktfritt.

Leveranser övriga EU

Vi har en fast frakt- och hanteringskostnad  utanför Sverige och inom EU (förutom Grekland) på 59 kronor oavsett antalet beställda produkter.
Vid ett köp på över 800 kronor är det fraktfritt.

Leveranser utanför EU och till Grekland

Vi levererar i dagsläget tyvärr inte här.

Leveranstider

Leveranstiderna ligger på 7-10 vardagar inom Sverige och 7-20 dagar inom övriga EU, beroende på lagerstatus. Längre leveranstider än angivet kan förekomma under perioder då vi har hög belastning p g a hög orderingång, lagerslut, förseningar från tillverkaren mm.

Betalning

Alla betalningar hanteras av funktionen Easy Checkout från vår samarbetspartner NETS. Användarvillkoren från NETS kan ni läsa här.

I Easy checkout kan ni välja att betala med Swish, Kort eller Faktura. Vid val av faktura tillkommer en faktureringsavgift på 25 kronor.

OBSERVERA också att vid fakturabetalning överlåter vi fordran till NETS så betalning skall ske till dem med angivna metoder. Eventuella förseningsavgifter, krav, etc vid uteblivna betalningar kommer också att komma från NETS. Anser ni att deras krav på er är felaktiga ska ni i första hand kontakta dem, men även meddela oss.

NETS är ett företag som garanterar en snabb och säker betalning.
Betalningen sker över en säker anslutning. Alla transaktioner skickas via SSL (Secure Sockets Layer) och är krypterade. De använder den senaste säkerhetstekniken för kontokortsbetalningar på nätet – 3D-Secure – en standard framtagen av VISA och MasterCard med avsikt att på ett säkert sätt validera konsumenten vid köp på nätet.
När kortuppgifterna är mottagna, och kryptering inte längre är nödvändig får användaren återvända till butiken – då kan en varning visas om att man kommer till en osäker sajt. Detta är helt i sin ordning och innebär ingen säkerhetsrisk, alla känsliga uppgifter är då redan hanterade.

Så här fungerar det

När du är har valt att betala med kort, fyller du i fälten Kortnummer, Utgår (månad/år) samt CVC. Kontroll sker av de uppgifter som har lämnats.

Vad är säkerhetskod (CVC)?

För att höja säkerheten uppmanas du som kund att ange tre sista siffrorna som är tryckta i signaturfältet på baksidan av kortet. Denna kod skickas till kortutgivaren för kontroll och verifiering.

Var hittar jag koden på kortet?

På Visa och MasterCard hittar du koden som är de tre sista siffrorna i namnteckningsfältet på kortets baksida.

Varför måste säkerhetskod anges?

Detta är för att höja säkerheten. Dessa siffror är slumpmässigt framtagna av kortutgivaren och får endast användas som verifikation vid Distanshandelsköp.
Om du vill veta mer om säkerhetskoden, kontakta din bank eller kortutgivare.

Verified By Visa

Verified by Visa är Visas benämning av 3D Secure standarden för säker identifiering av kortkund vid Internetköp.

Kortutgivare som har erbjudit sina kortkunder denna tjänst kommer att kunna identifiera och verifiera kortkundens identitet på ett säkert sätt. Kortkunden länkas till sin kortutgivare och får ange användarnamn och lösenord.
Läs mer om Verified by VISA

MasterCard SecureCode

Mastercard SecureCode är Mastercards benämning av 3D Secure standarden för säker identifiering av kortkund vid Internetköp. Kortutgivare som har erbjudit sina kortkunder denna tjänst kommer att kunna identifiera och verifiera kortkundens identitet på ett säkert sätt. Kortkunden länkas till sin kortutgivare och får ange användarnamn och lösenord.
Läs mer om MasterCard SecureCode

Företagsinformation

Postadress

Webbexperterna Norden AB
Järpvägen 9
175 64 Järfälla

Leveransadress (varulager)

Doggens Butik
Skridsvik Skästravägen 315
827 53 Järvsö

Org.nr: 556782-3942
Momsreg.nr: SE556782394201

Kontakt

Kundtjänst telefon: 08/52 50 62 22 helgfria vardagar 09-17
Kundtjänst digitalt: Kundtjänst

Allmänna villkor för privatkonsumenter

För privatkonsumenter gäller konsumentköplagen samt distansavtalslagen. Du kan läsa mer om dina rättigheter som konsument hos Konsumentverket.

Vi levererar till privatpersoner, företag, skolor, organisationer, föreningar och församlingar inom EU.

Åldersgräns för beställningar

Kunder under 18 år måste ha förmyndares tillstånd för att göra beställningar hos oss.

Priser

Priserna på våra varor anges som grund i svenska kronor. Man kan dock välja att visa priset i annan valuta. Som standard visas priserna inklusive moms. Eventuell  frakt- och hanteringsavgift samt faktureringsavgift visas alltid inklusive moms. Momsen visas även i kronor innan du bekräftar ordern. Momsen är 25%.

Fraktkostnad tillkommer alla beställningar med ett ordervärde under 600 svenska kronor inom Sverige och 1000 kronor utanför Sverige men inom EU.

När du lägger något i varukorgen kan du se vad den beräknade frakt- och hanteringskostnaden bli. Fraktkostnaden läggs sedan till i totalkostnaden innan du bekräftar din beställning.

Kund/personuppgifter

För att handla hos oss måste du ange uppgifter i samtliga fält som är obligatoriska vid utcheckningen/betalningen. Om vi inte har din e-mailadress kan vi inte skicka någon orderbekräftelse och vi kan inte meddela dig om kända leveransförseningar eller om någon del av din beställning ej kan levereras.

De personuppgifter du lämnar till oss används för orderhantering, fakturering, information, marknadsföring och annat som syftar till att vår tjänst ska fungera så bra som möjligt. Dina uppgifter lagras även hon betalningstjänsten NETS. Uppgifterna förs utöver det inte vidare till någon tredje part av oss.

Leverans

Din beställning skickas med den fraktleverantör som vi anser ge bäst service och pris och kan variera från beställning till beställning. Du kommer för det mesta att kunna spåra leveransen när den är på väg till dig. Dock kan mindre produkter skickas som vanliga brev och blir då inte spårbara.

Leveranstid

Vi har lager huvudsakligen i Järvsö. De produkter vi har i lager skickas från oss snarast möjligt efter att ordern kommit in. De produkter vi ej har i lager skickas så fort vi får hem dem.

Avbeställning

Som privatkonsument har du rätt att avbeställa din order innan vi skickat ordern till dig.

Avgift för ej uthämtade paket

Vid outlösta paket debiterar vi en avgift om 395 kr (inkl moms) för att täcka de avgifter som uppkommer i samband med att paketet går i retur till oss.

Transportskadade varor

Om en vara skadas under transporten, skall skadan anmälas omgående till speditören (Bring, UPS, Posten, Schenker, DHL eller liknande).
Du kontaktar även oss för reklamation då vi ansvarar för att leveranserna kommer fram till dig välbehållna.

Äganderättsförbehåll

Alla varor du beställt är Webbexperterna Norden ABs egendom tills att full betalning kommit vår samarbetspartner för betalningar NETS tillhanda.

Reklamationsvillkor och ångerrätt

För att reklamera en felaktig eller defekt vara ber vi dig kontakta oss omgående. Vi skickar dig en ny vara utan någon extra fraktkostnad, förutsatt att varan finns tillgänglig. Kan vi inte ersätta dig med en ny vara gör vi en återbetalning till dig när vi fått den defekta varan i retur. För retur av defekta varor skickar vi en fraktsedel med betalt porto.

Bra att veta är även att du har som privatkonsument tre år på dig att reklamera ett ursprungligt fel på en vara.
Vid reklamation skall kund kontakta vår kundtjänst och för att förenkla hanteringen av reklamationen uppge ordernummer samt orsak till reklamationen.

Ångerrätt & returer

Privatkonsument har, enligt distansavtalslagen, rätt att ångra köpet inom 14 dagar. Ångerrätten gäller då varan och förpackning återlämnas i oförändrat skick. Varan får ej vara använd, men förpackning får ha öppnats varsamt. För att, som privatkonsument, använda ångerrätten skall man kontakta vår kundtjänst. Returfrakten bekostas av konsumenten. Återbetalning sker så fort vi fått tillbaka varan och returen är godkänd (återbetalning sker inom 30 dagar).

Returadressen är:
Doggens Butik
Skridsvik Skästravägen 315
827 53 Järvsö
Sverige

Garanti

Samtliga garantier på produkter lämnas av våra leverantörer och tillverkare. Olika varor har olika lång garantitid, vårt mål är att detta ska framgå ur produktbeskrivningen om annorlunda garantitider tillämpas (t ex 2 år, 5 år, 10 år etc). Vi hjälper givetvis till med kontakt och garantiåtgärder, så tveka inte att kontakta oss. Privatkonsumenter har enligt konsumentköplagen rätt att  reklamera en produkt inom 6 månader från inköpsdatum.

Force majeur

Händelse utanför vår kontroll, vilken ej skäligen kunnat förutses, skall hänföras till force majeure, vilket innebär att vi befrias från våra förpliktelser att fullgöra ingångna avtal.

Övrigt

Vi förbehåller sig rätten till ändring av all information utan föregående avisering. Vid eventuell slutförsäljning eller om ett försäljningsobjekt utgått, har vi rätt att häva köpet och återbetala eventuella i förskott inbetalda belopp.

Se även konsumentverket och distansavtalslagen, samt EU:s gemensamma tvistlösningssida http://ec.europa.eu/odr.

Cookies

Enligt lagen om elektronisk kommunikation, som trädde i kraft den 25 juli 2003, ska alla som besöker en webbplats med cookies få information om det.

Vi använder cookies vilket ni kan läsa mer om i sajtens integritetspolicy.